27.kol 2016

Kako preživjeti mikromenadžment? - 2.dio

U prošlom blogu , više sam se posvetila objašnjavanju tj. osvještavanju mikromenadžmenta, dok ovaj put želim dati možda neke korisne savjete o tome – kako živjeti s nadređenim mikromenadžerom?

Iz iskustva znam koliko je to težak i naporan put za koji ne postoji garancija da će se zaista i pozitivno završiti.  Budimo iskreni – nekada i neće.

Prvo moramo shvatiti uzorke zašto je vaš nadređeni – mikromenadžer.

Naime, postoji dva osnovna razloga za to:

  1. On je takva osoba
  2. Vi ste napravili nešto što ga je potaknulo na to da vam više ne vjeruje

Kod prvog slučaja- “On je takva osoba” – govorimo o ljudima koji su takvi oduvijek; jednostavno moraju biti uključeni u sve, znati svaku činjenicu, baviti se detaljima i bespotrebnim sitnicama i iskreno rečeno – nikada ga nećete uspjeti promijeniti. Naročito zbog toga što vjerojatno smatra da je došao do svoje pozicije baš zato što je takav. Da biste bili sigurni da je vaš nadređeni “rođeni” mikromenadžer,probajte to otkriti na neformalan način. Obratite pažnju kada vam priča o drugim ljudima, o privatnim stvarima – da li ulazi u detalje, da li zna svaku sitnicu, jer takvi ljudi često zamaraju svojom pričom. Ako primjetite da se isto tako ponaša i prema drugim zaposlenicima, jedini savjet koji vam mogu dati je : “Take it, or leave it!”

U drugom slučaju , rješenje ipak postoji. Kao što i sama izreka kaže “Povjerenje se stječe godinama, ali se gubi u sekundi!”. Možda ne bi bilo loše da popričate s nadređenim i probate otkriti (ako već ne znate), kada je on izgubio povjerenje u vas.

. Osim toga, postoje neke stvari kojima biste mogli izgraditi to povjerenje iznova:

  • Redovito ga informirajte! Proaktivno mu šaljite mailove, stavljajte ga u kopije mailova koji se tiču vašeg projekta.
  • Predvidite njegovo ponašanje! – mikromenadžeri su često robovi navika: na primjer, žele znati sve u ponedjeljak ujutro. Zašto ne biste vi bili u njegovom uredu s listom obavljenih i planiranih aktivnosti i time spriječili frustraciju koja će nastati kod vas, kada se on pojavi na vašim vratima?
  • Predvidite moguće probleme i odmah ga o tome obavijestite. Ionako će saznati za njih, ali ćete na ovakav način graditi njegovo povjerenje.
  • Pokažite razumijevanje za njegovo ponašanje! – najčešće je ono odraz njegove nesigurnosti i straha da se posao neće obaviti na vrijeme ili kako treba.
  • Pronađite pravu priliku i objasnite svom nadređenom kako njegovo ponašanje utječe na vas. Možda nije ni svjestan kakve posljedice ima njegovo ponašanje. Možda jednostavno slijedi naučenu matricu vođenja ljudi i misli da ona funkcionira sa svima.

Na ovaj način ćete postepeno graditi povjerenje vašeg nadređenog i vremenom ga “skinuti sa svojih ramena”. Put jeste dugotrajan i mukotrpan, ali se isplati. Jednom kada opet osvojite njegovo povjerenje, moći ćete se potpuno posvetiti svom poslu i bez pritiska obavljati svoje zadatke. A do tada – sretno!

Ostali članci