20.kol 2016

Kako preživjeti mirkomenadžment?

Nitko ne voli biti u raljama mikromenadžmenta , ali se, na žalost, često se u svom radu susrećemo s takvim osobama. Te osobe nas demotiviraju, demoraliziraju i frustiraju, a ponekad nas dovedu do ludila do te mjere da poželimo otići iz kompanije ( a nekada i odemo).

Pogledajmo sada koje  su neke karakteristike pravog mikromenadžera?

  • Kao što i sama njihova “titula” to govori – vole biti informirane o svemu i svačemu do najsitnijih detalja
  • Često moraju donijeti završnu odluku bez obzira na nebitnost predmeta o kojem se odlučuje
  • Rijetko su zadovoljne s postignutim rezultatima
  • Sretne su kad nađu neku pogrešku i kada se pojavljuju kao spasioci u određenim situacijama
  • Vole biti u kopijama svim mailova

Ovo su samo neke od karakteristika mikromenadžera, a sigurna sam da bi svatko od vas mogao dodati barem još nekoliko njih.

Budimo iskreni, sama usmjerenost na detalje je pozitivna i prevenira neke pogreške u samom poslovanju, ali pravi menadžer mora biti sposoban ocijeniti do koje mjere može ići u mikromenadžment sa članovima svog tima.

Jer, koju poruku šaljete svojim zaposlenicima kada se konstantno uplićete u njihov rad?

Ono što vaši zaposlenici “čuju” u takvoj situaciji je: “Ne vjerujem ti!” “Nisi dovoljno sposoban za taj posao!” “Ja bih to puno bolje napravio od tebe!” i sl.

I kako onda oni reagiraju?

Jednostavno, prebace svu odgovornost na vaša leđa, a vi se čudite kako nemate dovoljno vremena, kako ostajete do kasnih sati na radnom mjestu, kako većinu stvari obavljate sami i sl.

Većina mikromenadžera će sada u navedenim karakteristikama naći barem jednu koju nemaju i na taj način zaključiti da oni nisu takvi.

Dobro, idemo onda probati s konkretnim pitanjima da provjerite da li ste zaista takvi:

  • Da li svaka ulazna i/ili izlazna faktura mora proći vašu kontrolu?
  • Da li morate vidjeti svaki prijedlog vizaula vašeg novog proizvoda?
  • Da li uvijek vi vodite sastanke menadžera?
  • Da li se ti sastanci održavaju i kada vas nema na poslu?
  • Da li pročitate svaki mail gdje ste navedeni u kopiji?
  • Da li vi odlučujete kada će se platiti određena faktura?
  • Da li se sami pozivate na sastanke na koje niste ni pozvani?
  • Da li vi zaključujete svaki posao s kupcima?

Nije problem baviti se mikromenadžentom kada je kompanija mala, kada ima nekoliko zaposlenika i kada je i sam opseg poslovanja malen, ali što kada vam kompanija naraste, zaposlite veći broj ljudi, a promet rapidno raste?

Tada najčešće počinjete zapošljavati vrhunske profesionalce na poslovima voditelja i specijalista, dobro ih platite, računate na njihov veliki doprinos u razvoju poslovanja… a onda ih svojim ponašanjem demotivirate Ili čak otjerate iz firme.

Jer, svaki dobar zaposlenik će kad-tad postati demotiviran vašim ponašanjem, tj. vašim nedostatkom povjerenja. A vi ćete uvijek naći izgovor za svoj mikromenadžment!

Najčešći izgovori za mikromenadžment su: “ Želim samo pomoći! Ubrzat ćemo sam proces!Jedanput smo progiješili, pa želim prevenirati buduću pogrešku!Moj nadređeni želi da budem uključen u sve!” I tako, milijun opravdanja i milijun načina da pošaljete krivu poruku svojim podređenima!

Zamislite samo kako biste se vi osjećali da znate da dobro radite svoj posao, a netko vam odozgo stalno visi nad glavom i kontrolira vaš rad!

I zato se zapitajte što time dobivate, a što gubite!

Dajte povjerenje svojim ljudima, dajte im osjećaj odgovornosti, neka imaju osjećaj kontrole nad vlastitim projektima , potičite njihovu samostalnost i podržavajte njihove ideje. 

I to će vam se višestruko isplatiti – imat ćete motivirane zaposlenike, a vi ćete se moći baviti svojim poslom zbog kojeg ste i postavljeni na tako visoku poziciju.

I za kraj, kada je pravo vrijeme da se prestanete baviti mikromenadžmentom?

Moj savjet je da to učinite  kada prvi put na hodnicima svoje firme sretnete zaposlenika kojem ne znate ime Ili ne znate na kojem mjestu radi! To je zadnji tren da se maknete iz mikromenadžmenta i prepustite svojim menadžerima da rade svoj posao!

Ostali članci